شهردار مشهد: امدادرسانی در منطقه سیدی همچنان ادامه دارد + فیلم پیام تسلیت شورای اسلامی شهر مشهد درپی جان‌باختن تعدادی از همشهریان در سیل امروز (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لغو تمامی برنامه‌های فرهنگی مشهد تا شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ راه‌آهن مشهد: حرکت قطارهای مشهد به حالت عادی بازگشت | علت تاخیر، رعایت مسائل ایمنی بوده است (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لغو مرخصی تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی | مردم مشهد طی امشب و فردا از تردد و سفرهای غیرضروری جدا پرهیز نمایند سیل محور سرخس- مشهد را مسدود کرد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) گرفتارشدن چند خودرو در سیل امروز مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تخریب برخی از جاده‌های روستاهای سرخس در پی بارش باران (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: وضعیت اکثر نقاط شهر عادی است | رفع آب گرفتگی میدان انقلاب تا فردا طول می‌کشد ۲۵۰ تماس مرتبط با سیل و بارندگی با آتش‌نشانی مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرویس دهی قطار شهری مشهد تا ساعت ۲۴ تمدید شد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرهنگ‌سازی ماندگار در نسل آینده، با توجه ویژه به حوزه کودک و نوجوان ۴۰۰ میلیارد تومان از طلب پیمانکاران شهرداری مشهد تسویه شد بارش شدید باران محور فریمان _ مشهد را مسدود کرد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم وقوع سیل و آب‌گرفتگی در اکثر مسیر‌های ورودی و خروجی مشهد | تمام محور‌های استان به غیر از مشهد باز است (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرماندار طرقبه شاندیز: سیلاب مناطق ییلاقی را فراگرفته است (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تا امروز (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارندگی‌های مشهد ۲.۵ برابر درمقایسه‌با سال پیش افزایش یافته است ویدئو | بسته شدن جاده فریمان-مشهد بر اثر وقوع سیل (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت معابر شهر مشهد بعد از بارش شدید باران و راه افتادن سیلاب (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) مسافران حتی‌الامکان از قطارشهری برای رسیدن به فرودگاه استفاده کنند
سرخط خبرها

خیز دوباره کرونا در مشهد (۲۱ فروردین ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۰۴۳۳۷
  • ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
خیز دوباره کرونا در مشهد (۲۱ فروردین ۱۴۰۱)
در روز‌های گذشته تعداد مراجعان به بخش‌های سرپایی و بستری ۱۰ و ۲۰ درصد رشد داشته است.

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ روز گذشته وزارت بهداشت آخرین رنگ بندی کرونایی کشور را منتشر کرد؛ رنگ‌بندی‌ای که به وضوح نشان می‌دهد که کرونا پس از تعطیلات نوروزی جان تازه‌ای گرفته است و روز به روز به تعداد شهر‌های قرمز و نارنجی که در محدوده خطر هستند افزوده می‌شود. براساس این گزارش وزارت بهداشت ۳۴ شهر با رنگ قرمز در فهرست شهر‌های پرخطر هستند و تعداد شهر‌های نارنجی هم از ۵۹ شهر به ۶۹ شهر رسیده است. در خراسان رضوی هم تنها نیشابور در وضعیت قرمز قراردارد و ۶ شهر هم در وضعیت نارنجی هستند.

مشهد هم با وجود اینکه در کمتر از یک هفته گذشته با افزایش محسوس مبتلایان و بستری‌ها روبه رو بوده است، هنوز در وضعیت هشدار زرد قرار دارد. رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه هنوز برای اظهارنظر درباره شرایط کلی شهر مشهد زود است گفت: اکنون با افزایش آمار کرونایی‌ها در همه بخش‌ها رو به رو هستیم، اما باید حداقل ۱۰ تا ۱۵ روز بگذرد تا بتوانیم درباره شرایط کلی اظهار نظر کنیم.

افزایش مراجعه سرپایی و بستری

محمد پهلوان کاشی افزود: باید ببینیم بعد از گذشت این چند هفته افزایش‌هایی که در بخش سرپایی شاهد آن هستیم، تمام می‌شود، ادامه پیدا می‌کند یا در یک نقطه ثابت می‌شود و پس از آن می‌توانیم درباره وضعیت مشهد رأی صادر کنیم. وی ادامه داد: فعلا شاهد افزایش جدی مراجعان سرپایی و بستری هستیم که بیماران کرونایی در هر دو بخش ۱۰‌و‌۲۰ درصد در مقایسه با قبل افزایش داشته اند.

۱۶۹ کرونایی جدید

وی با اشاره به آخرین وضعیت مبتلایان و بیماران بستری شده در بیمارستان‌ها افزود: ۴۱۶ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۳۰۲ نفر از این بیماران در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال گذران دوره درمان خود هستند.

پهلوان در ادامه تصریح کرد: همچنین در یک روز گذشته ۱۶۹ بیمار جدید مبتلا در مراکز درمانی استان بستری شدند که سهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۱۴۳ نفر بود.

۲۷ درصد تست‌ها مثبت است

مسئول فنی آزمایشگاه مرجع کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز از ارسال روزانه بیش از ۲۰۰ نمونه به این آزمایشگاه خبر داد و گفت: حدود ۲۷ درصد از نمونه‌های کرونا مثبت و سویه امیکرون کاملا غالب است؛ ضمن اینکه موردی از آنفلوانزا در میان تست‌های ارسالی مشاهده نشده است.

سعید عامل جامه دار تصریح کرد: تعداد تست‌های ارسالی و موارد مثبت کرونا نسبت به هفته اول فروردین افزایش داشته و این نشان دهنده لزوم رعایت بیشتر شیوه نامه‌های بهداشتی برای کنترل بیماری در جامعه است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->